
Sumant sinèrgies: Un cas d’èxit i treball en xarxa
Estem a la recta final d’aquest any 2021 i volem compartir el cas d’èxit del Loren. Lorenzo Ríos és un jove que des del 2018 està amb nosaltres en el DIL i aquest any ha aconseguit un contracte de treball d’aprenent en un ofici de futur, com és la fusteria. Però aquest èxit no hagués estat possible sense la coordinació i la suma d’esforços d’Ester Sanz, tècnica de promoció de l’Ajuntament de Papiol, amb qui tenim un conveni de col·laboració des del 2019, i per suposat, Lucrecia Hurtado, administradora de l’empresa DECORMOPLAS S.L. que ha donat l’oportunitat a un jove sense experiència en el sector, però amb una motivació i unes competències personals que segur faran d’ell tot un professional.
Ester Sanz ens explica com el conveni de col·laboració entre Fundació Maria Auxiliadora i el Departament de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Papiol ha estat una experiència molt positiva. Poder col·laborar, sumar esforços i unir territoris per donar respostes al teixit empresarial. El resultat ha estat incrementar les possibilitats per les persones que atenen.
Lucrecia Hurtado ens parla de la facilitat que ha estat el procés, al contactar amb l’Ajuntament del Papiol, de seguida els van posar en contacte amb la Fundació María Auxiliadora. Davant la necessitat de l’empresa es van presentar varis candidats, però el primer en entrevistar va estar el Loren, i tot i que ja els va agradar, volien conèixer la resta de candidats. Però, en cap va veure les ganes d’aprendre i la manera de presentar-se d’ell, això va ser el que va fer decidir donar-li una oportunitat, i a hores d’ara ja són gairebé 4 mesos treballant amb ells. D’aquesta experiència també destaca la informació i facilitat que va trobar en presentar-se a ajudes a la contractació.
Loren Ríos valora de manera molt positiva el seu pas pel DIL, s’ha sentit acollit i recolzat en tot moment. Ha tingut l’oportunitat de conèixer qui és, el que vol, de prendre decisions i comprometre’s amb el seu objectiu laboral i formatiu. “La recerca de feina té moments molt complicats en el que no trobes sentit al que fas i sents que no pots fer res, però gràcies al recolzament de les tècniques, quan hi ha hagut algun moment baix, m’han donat el meu espai per pensar i continuar endavant”. Ara, sent que està aprenent un ofici que li agrada molt, es sent útil. Tenir una rutina li ajuda moltíssim, es sent motivat per aprendre, treballar i seguir creixent. El seu resum en dos paraules “Estic Feliç”.
(Fotografia, d’esquerra a dreta: Yolanda Tinoco tècnica FMA, Lucrecia Hurtado administradora de la empresa DECORMOPLAS, Lorenzo Ríos usuari del DIL, Conxi Pérez prospectora FMA)